السبت، نوفمبر 11، 2006

السكة سد يا عبد المعين
يا ابن الغريب
السكة سد
عجبانى
يابنى بقولك
دى سكة سد
يا سيدى صدقى و عشقى اجتمعوا
يا بنى فارقهم
السكة سد
يا سيدى ممكن
تكون اميرتى
يا ابن الغريب ارجع
دى سكة سد
يا سيدى العارف
انا مش عارف
ايه حايجرى
لكنى حامشى .. وحاحلم
ورزقى على ربى
يا ابن الحلال .. يا ولدى
السكة سد
خلاص يا سيدى
انا سمعت
حاخد قادومى وفاسى
وافتح طريق
فى سكة سد
روح يا بنى لقضاك
وان كان طريقك
فى سكة سد
قادر يخليها لك جناين
وتصبح مثلى
غريب
فى سكة سد
-------------------------------------------------------------------------------------------
انتابنى فزع لا نهائى حين قفز مؤشر يحيى داخلى معلنا انكشاف جميلة .... لا ادرى مم اخاف اكثر .. من ان تكون جميلة و يمنعنى خوفى و ترددى عنها .. ام من العكس .. كالعادة لا ارى فيها شيئا غير جميلة .. وان كانت هذة المرة تختلف قليلا .. رائحة الصدق تداعب انفى طوال النهار و انا اسمع .. و بريق غريب ياتى من الشمال يخبرنى بان اليوم مختلف .. ثم رسائل متتالية تندرج تحت سرية عهدى ... والغريب انه على الرغم من كل الالام التى توقعت ان تحدث فى هذا اليوم .. سامرنى شعور محبب بالالفة والفرحة منذ الصباح الباكر .. ذلك الشعور الذى يدغدغ اوصالى عادة كلما اقتربت منى فرحة
اعترف انى كنت كالطفل يلهو بلعبة جديدة فى ساعات الصباح .. ولكن .. وعند غروب الشمس .. اصبحت اللعبة واقع لا خيال فيه .. ربما اصبحت حقيقية بشكل اخافنى شخصيا .. ودفعنى للتراجع ... انا .. من قتل خوف الرفض داخله من سنوات .. تراجعت
ولم يكن تراجعى شكا فى احساسى .. بقدر خوفى من العواقب .. يصبح الامر معقدا كثيرا فى هذة اللحظة .. اذ يتوجب على حساب خطواتى بدقة .. بينما يقفز العاشق داخلى فرحا .. ويصرخ .. اخيرا بنت مريم
لا اعرف اين ستأخذنى قدماى .. ولكنى اعرف شيئا واحدا .. انا لن انسى البارحة .. مهما حييت .. فالبارحة فقط .. اقتربت .. ورأيت

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

جميلة ... و يحي كان محتاج يبص كويس مش بس يدور كان لازم يتأمل ... و يدقق ...صدفه محارة اتجمعت حوليها أعشاب بحرية يمكن تكون كانت منعت وصول الشمس للؤلؤتها الي لامعة و مالية المكان حنية و رقة .. قرب و شوف ...بس.... قرب وشوف .......

و السكة مش سد يا بو سمرة!!!!!

شيماء

Elghareeb يقول...

خايف تكون سد يا شيماء و اتوه تانى
انا اول مرة احس بخوف رفض

غير معرف يقول...

ماتجرب يا ابو سمره مش يمكن تكون مش سد.......